Få träningsmotivation via webben

Jag måste bara tipsa om en sajt som jag verkligen har fastnat för; Funbeat. Det är en träningsdagbok på nätet, med allt det som en webbaserad version dessutom kan erbjuda i form av social samvaro och automatiska uträkningar av vad du har tränat, när och hur mycket.

Det går att sätta upp olika typer av mål och få automatisk uppföljning av dem, registrera sin träning, blogga, delta i diskussioner på forum, hitta träningskompisar, jämföra sin egen träning med andras, lägga in sina löprundor i en karta med mera.

Jag har registrerat min träning sedan 1 januari 2007, och det är superkul att kunna gå tillbaka och se hur aktiv jag varit i olika perioder. För vissa kan det säkert fungera som motivation också, så är det till exempel för mig med vardagsmotionen. Jag skriver upp när jag cyklat till och från gymmet, till och från pendeln osv. Det är lite åt gången, men när man summerar det inser man att man faktiskt pedalat på ganska långt. Det får i alla fall mig att sätta mig på cykeln istället för att ta bussen eller bilen!

Funbeat, träningsdagbok på nätet

Bild från hepp.se



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback