Workwear

På måndag börjar jag jobba igen efter semestern. Det är nog tur både för mig och min omgivning, det här lantlivet börjar nämligen sätta sina spår. I dag åkte jag in till stan i strandtofflor. Hemma såsar jag omkring i mysbyxor och noppiga gamla koftor mest hela tiden. Då är det inte långt kvar innan förfallet tar fart på allvar.

På jobbet kan jag ju inte se ut hur som helst, så det är bara att bita ihop och börja tvätta håret igen.

Är riktigt sugen på att shoppa, men bör nog hålla i pengarna nu. Kissen är sjuk och jag vill vara beredd på eventuella kostnader i samband med det. I oktober åker jag till Washington i jobbet, och målet är att ha råd att stanna ett par dagar och kanske åka till New York tillsammans med Anna som jobbat i Florida samtidigt. Och då vore det ju kul att kunna göra nåt mer än att sitta på ett sunkigt hotellrum och käka medhavda knäckemackor och dricka kranvatten.

Ska inventera den befintliga garderoben istället och se vad jag kan hitta på av det som redan finns där. Kanske kan knåpa ihop nåt liknande kollaget nedan?



Samtligt från Oasis



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback