Mellandagsfunderingar

Så var julfirandet över. Stämningen byggs sakta men säkert upp under hela december, med ett vanvettigt frossande i julpynt och glögg. Snövitt och glitter pumpas runt i ådrorna. Julafton är klimax, mellandagarna ett skälvande vrak av rester. Nu vill jag bara bli av med skiten. Bort med granbarr, tomterött och kolesterolstinn mat och ring klocka ring, in med det nya året!

Vilket år det här har varit. Vänner har gift sig och skaffat barn. Några har brutit upp från förutsägbara livsmönster och gett sig ut på äventyr. Andra har tagit sig i kragen och ställt sig med båda fötterna på jorden. Egentligen vägrar jag ta ordet i min mun, vi har ju redan hört det till leda och inte blir det bättre för att man tjatar, men det här var också året då fnnskrsn slog oss på käften så det hette duga. Ryssland visade muskler, Indien och Thailand har gungat till. Presidentvalet i USA gav skavsår och det är sååå skönt att det är över.

Mitt eget år har gått i en rasande fart. Bytte jobb precis vid årskiftet och flyttade till Stockholm. Först till tillfällig lägenhet i Hjorthagen, sedan till det lilla huset utanför stan. Har jobbat helt hysteriskt mycket. Även om jag älskar det jag gör, har jag vid tre tillfällen det här året varit bra nära att bara släppa och ge upp. Jag vet att jag jobbat för mycket när telefonsignalen framkallar kväljningar och datorn känns som en fiende. Roliga resor har förgyllt. Italien, Norge och Frankrike privat. London och Washington/New York i jobbet.

Årets höjdpunkt var ändå maj månad, då jag och Kärleken flyttade ihop. Jag vet inte vad det var för hormoner som kickade in, men jag svävade fram som på moln. Arbetsdagen kunde inte ta slut nog fort, jag ville bara hem! Att där hitta sin sambo i trädgården, i bar överkropp med gräsklipparen i högsta hugg, är en glädje som inte går att beskriva.

Nu ska jag sätta mig tillrätta i soffan och läsa DN:s söndagsbilaga.



Comments
Posted by: Frida

Hej Linn! Kul att höra av dig! Du verkar haft ett bra och händelserikt 2008. Det hade jag också. Hoppas 2009 blir ett minst lika härligt år.

2009-01-12 @ 10:11:37
URL: http://fashionvision.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback