Min bild av Rom

Var i Rom i slutet av april. En superskön weekend med lagom mycket skavsår, ost och vin. Största behållningen var förstås att träffa Sofia som numera bor i Italien, på plats nummer två hamnar glassen. Jag kan bara konstatera att jag aldrig ätit glass tidigare, och att det efter detta blir svårt att nöja sig med en vanlig vaniljpuck.

Jo, jag gillar Italien. Främst för de gastronomiska upplevelser landet erbjuder. Rom som stad hamnar dock en bit under mina favvostäder, med Paris i spetsen. Upplevde Rom som lite mörk, murrig och skitig, på ett ocharmigt sätt. Men men, vad gör väl det när varenda kvarterskrog serverar utsökt pasta och härligt frasig pizza?


Från vänster till höger, uppifrån och ner:
Ornamenterade och smyckade portar finns det gott om
Fontana di Trevi
(Charmigt) sliten dörr
Colosseum
Vy över Rom
Folksamling vid Fontana di Trevi


Mysigt, men dyrt, fik med maffig kakbuffé




Entré till Peterskyrkan


Kalasfina pyamasar



Vid Peterskyrkan



Coola tak inne i Peterskyrkan



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback