Paus

Jag har haft en paus. Inte bara från bloggandet, utan från det mesta. Det har nu gått lite drygt en och en halv månad sedan vi flyttade in i vårt lilla hus, och den här tiden har varit helt fantastisk. Jag har förvisso jobbat, men det har ändå känts som en enda lång semester. Har inte jobbat över en enda kväll och inte stressat och jäktat. Istället för att vilja sitta kvar på jobbet, vill jag bara hem, hem, hem. Till Kärleken, kissen och huset.


Fika i fönstret med te och hallongrottor i miniformat.


Just nu har jag en liten fikapaus från trädgårdsarbetet, har äntligen börjat utforska huruvida jag har några gröna fingrar eller inte.  Har planterat pelargon, snöflinga och timjan i kruka, beskurit och bundit upp spirean och planterat en vinbärsbuske. När regnet lugnat sig något ska jag ut och gräva ner en krusbärsbuske också. Hade aldrig trott det skulle vara så tillfredsställande att gräva och kratta...



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback