Tala är silver...

Nä, jag ställer inte upp på talesättet till 100 procent. Att tala är oftast bättre än att tiga, men då gäller det att man säger rätt saker.

I samarbete med Naturvårdsverket genomför landets länsstyrelser kontroller av butiker som säljer alternativa läkemedel. De har upptäckt fall där butikerna säljer preparat med innehåll från utrotningshotade arter. Tillexempel ett plåster med nedmalda leopardben. Den aktuella butiksägaren säger:
- Jag har nu kontrollerat vad plåstren innehåller och det är bara laboratorieframställda kopior av de otillåtna ämnena. Till och med i Kina är det svårt att få tag på de riktiga ämnena, det är jättedyrt. Plåstren skulle aldrig kunna vara så här billiga om det var riktigt djurben i dem.

Nä nä. Så du säljer inte naturläkemedel som är gjorda på utrotningshotade djur, däremot bluff och båg som en annan kvacksalvare? Det var väl det jag visste...

Läs artikeln här.


Den nyligen genomklubbade FRA-lagen är ett hett debattämne. Nu har ett 20-tal anställda på Försvarets radioanstalt fått sina identiteter röjda på ett internetforum. Problemet är att flera av de anställda har skyddade identiteter och att publiceringen kan skada rikets säkerhet. FRA bekräftar uppgifterna.
- Det kan leda till att galna människor använder den här informationen för att på ett eller annat sätt skada våra medarbetare. Det kan vara allvarligt.

Ok. I så fall kanske ni inte ska bekräfta att det verkligen är era medarbetare som ligger där på forumet.

Läs artikeln här.



Comments
Posted by: Anna

Hej världens bästa!



Just exakt nu är talesättet i ditt inlägg rätt aktuellt för min del...i think you know why...tala eller tiga? Hmm! I ett fall dock kan jag inte låta bli att tala, och det är när jag berättar vilken underbar vän du är! Hör ni det nu hela världens bloggläsare....Linn är världens bästa!!! :) Inte nog med att hon står ut med mitt ständiga gnäll om kärleksproblem, hon är även ett stort stöd i jobbet och en jäkel på att vara ett himla trevligt, skojsigt och busigt sällskap när vi umgås! På fredag gör vi tjejer storstaden! Längtar!



Kram till dig!

2008-06-26 @ 09:41:36

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback