Gör det själv: Sockersött kort till den nyfödda

Jag har sån tur att jag har en kollega som nyligen fått en liten pojke - det ger ju mig en anledning att göra ett kort!


Det här behöver du:
Det här behöver du
Ljusblå kort med små vita prickar + kuvert, 5-pack, 36:-
Vita ark med struktur, 10-pack, 49:-
Dekorfigurer i form av händer och fötter, 29,50:-
Dekorstickers (Heidi Grace, Baby Boy), 49:-
Blått sammetsband, 5 m, 29,50:-
- allt från Panduro -
Ej med på bilden:
Självhäftande spetsband, 2 m, 29,50:-
Lim
Tuschpenna
Linjal
Sax


Så här blev resultatet!

Kort

Kort
Kort
Kort

Kuvert

Så här gör du:
1) Klipp ut en bit från det vita arket som är lika stor som det prickiga kortet, vik det på mitten
2) Fäst det vita arket med lim på den högra sidan av uppslaget - låt torka
3) Skriv din hälsning, klistra fast en dekorstickers
4) Klipp en bit självhäftande spets som är lika lång som kortet är högt och fäst det vertikalt på vänstra sidan av det första uppslaget
5) Fäst ett klistermärke i nedre högra hörnet av samma sida
6) Klipp till en bred bit av det vita arket som är lika lång som kortet är brett och fäst det med lim horisontalt över kortets framsida - låt torka
7) Skriv på den vita remsan
8) Klipp till en bit av sammetsbandet som är lika långt som kortet är brett och fäst det längsmed den vita remsan
9) Applicera lim på baksidan av dekorfigurerna och fäst dem som på bilden
10) Klipp en bit självhäftande spets som är lika lång som kortet är högt  och fäst det vertikalt över kortet
11) Fäst ett klistermärke i övre högra hörnet på kortets framsida
12) Klipp till en bit av sammetsbandet som är ungefär tre gånger så långt som kortet är högt
12) Öppna det uppslaget där du skrivit din hälsning
13) Klistra fast sammetsbandet på samma sida - låt torka
14) Vänd på kortet och gör en rosett på kortets baksida
15) Fäst ett klistermärke på kuvertet

Efter att bilden togs satte jag även ett klistermärke på sista uppslagets vänstra sidan - där såg det så tomt ut!


Antingen ska jag börja scanna in mina kort, eller så får jag lära mig att fotografera och att frilägga...



Comments
Posted by: Pv

Det där är ju grafisk formgivning, med papper och prylar istället för datorn. Typ som man gjorde förr i tiden har jag hört. Du gör mitt jobb på fritiden, fast utan dator :-)

God natt!

2008-03-20 @ 00:32:53
Posted by: anna

Ja lilla du vad duktig du är...pysslig är bara förnamnet! Gulligulligt kort, men vem är det som fått barn?! kram

2008-03-20 @ 08:10:20
Posted by: Linn

Dessi :-)

Å i kväll ska jag göra armband...

2008-03-20 @ 08:34:20
URL: http://lyckoland.blogg.se
Posted by: Emma

Så pysslig du har blivit (eller kanske alltid varit?). Himla fint kort hur som helst! /Emma

2008-03-20 @ 21:39:14
URL: http://systrarofsweden.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback