Cosy Friday

Jag kan bara inte med ordet fredagsmys (låter så trebarnsmamma, liksom) så jag försöker med en engelsk motsvarighet.

Sitter på pendeln på väg hem. Blev lite senare i dag eftersom jag fastnade i ett intressant dokument och sedan var tvungen att springa till Åhléns för att köpa puder och hårspray. Puder blev det, men hårsprayen kostade 70 spänn... Där jag köper mjölk och ost kostar den typ 35, så det fick vänta. Shoppade ett par svarta och ett par bruna handskar också, har hittills antingen gått utan eller smugit med ett par gräsliga Thinsulate-vantar modell dagisfröken.

I kassan hade de strategiskt placerat Sex and the City-filmen, och eftersom den bara kostade 179:- fick den följa med hem också. Har faktiskt inte sett den än. Först kändes självklart att gå och se den på bio, men så blev det så himla hysteriskt... Hörde talas om tjejgängen som klätt sig i finaste feststassen, druckit (lite för mycket) alkohol och sedan satt och fnissade i biosalongen. Kände att jag inte ville dela den stunden med dem. Sitter hellre hemma i mysbyxor i min ensamhet.

Så det är väl vad som ska hända i kväll, om inte sambon tycker annat. Men jag ska överraska honom med sushi, det får honom kanske att vekna.

Om han vet om att jag köpt sushi när jag kommer hem, då vet jag att hanläser min blogg.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback