Ett urtvättat Rosa band

Jag har tänkt tanken ett antal gånger, nu är den formulerad också. Inte av mig, utan föredömligt av Kristin Djerf på Dagens Media. Hon sätter fingret på vad som händer när en kampanj blir för stor för sitt eget bästa, och när allt för många företag (på ett ganska långsökt sätt) rider på en goodwill-våg. Det är vad som sker med Rosa bandet.

Jag har skytt det lilla rockmärket (som i dag är långt mycket mer än bara det) sedan start. För mig kommunicerar det ett krystat och rätt ytligt sätt att visa att man bryr sig. Företag som hoppar på och stödjer kampanjen nu har lite svårt med trovärdigheten tycker jag. Det är liksom för enkelt för att det ska ge intrycket av ett äkta engagemang. Kampanjen har varit framgångsrik, men nu är det nog dags att byta strategi för att fortsätta driva in pengar till den viktiga forskningen.

Jag ger gärna pengar till bröstcancerforskning. Men låt mig slippa köpa denna ganska själlösa identitet.

Rosa Bandet



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback