Min kamera!

Jag vill att min kamera ska funka igen. Vill kunna lägga in bilder på bloggen som jag tagit själv.

Min kamera och jag var med om en olycka i somras.

Intet ont anande hade jag och Kärleken lagt oss på några klippor ute i skärgården, tillsammans med våra kameror, mobiltelefoner, plånböcker och annat värdefullt. Det är lite småkyligt, men vi lapar i oss de solstrålar som finns att få och försöker hålla oss i lä. Jag tittar upp lite lojt och konstaterar att nånstans långt därborta kommer en väldigt  stor båt. Sen lägger jag mig ner igen och slappar.

Jag vaknar av en kallsup. Plaskblöt och omtöcknad reser jag mig upp, bara för att som i slowmotion se kameror, mobiltelefoner, plånböcker, skor, picknick och gud vet allt kastas ut i havet tillsammans med den svallvåg som den väldigt stora båten producerat.

Jag lyckas rafsa åt mig min väska och får tag på Kärlekens kamera. I panik håvar vi in vad som håvas kan och slänger upp det på en liten, liten del av klippan som fortfarande är torr. Kärleken är en riktig hjälte som simmar ut i havet och hämtar mina plasttofflor för 149,50.

I princip allt vi hade med oss var genomsurt. Hjälpligt kunde teknikprylarna torkas med en strumpa som mirakulöst klarat sig undan svallvågen. Sen var det bara att trava till bilen, minst 20 minuter bort, i våta kläder en halvmolning, småblåsig typisk svensk sommardag.



Comments
Posted by: Hanna

Man kan ju inte annat än att skratta åt din story, men jag förstår att det kanske inte var så kul när det väl hände...

2008-09-22 @ 22:04:12

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback