Nystart - eller bara en fortsättning?

Är inne på det sista skälvande dygnet av semestern. På måndag är det dags att gå till jobbet igen. En klassisk tid för att börja om på nytt.

Men jag vet inte. Allt känns så himla bra, så jag kan inte riktigt se varför jag ska göra en nystart nu. Jag ska nog bara fortsätta på inslaget spår, med soliga dagar, god mat, träning, långa frukostar, kärlek... Visserligen blir allt annorlunda när större delen av dagen måste vikas åt arbete. Men vad sjutton, jag gillar ju mitt jobb. Visst finns det både uppgifter och personer jag inte längtar tillbaka till, men samtidigt vet jag att jag kommer att få en massa spännande utmaningar att sätta tänderna i.

Dock ska jag verkligen försöka att ägna lagom mycket tid åt jobbet. Att låta kvällar och helger vara bara mina, sambons och kissens.

Semestern. Fyra veckor ren och skär njutning. Inga långa resor. Merparten av dagarna har tillbringats på hemmaplan. Dagsturer in till stan, till Sigtuna, till Linköping, till Mauritzbergs slott. Fysiska aktiviteter såsom paddling och cykling. Mycket träning. En vecka i Dalarna med utmanande mountainbiketurer kring Gesunda och promenader uppför berget. Dag efter dag med underbart väder. Morgon efter morgon med fantastiska frukostar ute i trädgården. Jag har inte kunnat haft en bättre semester.

Några minnesbilder...

Semester 2009
I Dalarna besökte vi givetvis Kärlekens familj. Hans mamma har en fantastisk trädgård, och det var kul att se vart årstiden hade tagit växterna och jämföra med hur det ser ut hemmavid. Här har ju både hallon och smultron försvunnit, där var de i sitt esse. I skogen var blåbären fasta och fina, här sjunger de verkligen på sista versen. Så fantastiskt att förflytta sig fysiskt i landet och samtidigt förflytta sig i tiden...




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback