Välkommen till paradiset

Love Boat
The Love Boat och Birka Paradise spelar inte riktigt i samma liga...

Vi har uppenbarligen inte samma syn på paradiset. Paradiset enligt Birka består av coverband à la after ski, heltäckningsmattor, groggar i plastglas och skolmat. Det är nästan så att jag undrar om man kan anmäla dem för vilseledande reklam.

Å andra sidan kan man tycka att jag får skylla mig själv. Jag menar, vad förväntade jag mig egentligen av en Finlandsfärja?

Av någon anledning trodde jag att det här skulle vara annorlunda. Att man skulle glida ombord, soft och fräsch, och mötas av kaptenen i nypressad vit uniform. Att en bossa skulle strömma ur högtalarna och att en schysst paraplydrink skulle sättas i näven på en det första hände. Lite Love Boat-känsla, så där.

Birka Paradise var tyvärr bara sunkigt, möjligtvis med undantag för spa-avdelningen, som bjöd på bastu med panoramautsikt och bubbelpool ute på däck. Tack och lov hade jag också trelivgt sällskap att hålla mig till.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback