Obama vs McCain

I presidentvalet vann Barack mot John, men frågan är vem av fruarna Michelle och Cindy som vinner modekriget?

I helgens DI Weekend beskriver Susanne Ljung den amerikanska modevärldens lycka över en presidentfru som kan vara den förebild som 40-pluskvinnorna saknat. Tydligen har flera klädkedjor haft svårt att lista ut vad målgruppen egentligen vill ha. Michelle beskrivs som en "smart och mogen kvinna som klär sig vuxet, men inte tråkigt.".

Nja, jag vet inte. Tycker hon ser rätt tantig ut på ganska många bilder. Jag tycker att koft-set och pärlhalsband är hur snyggt som helst, men det måste vara rätt snitt och bäras upp på rätt sätt. När det gäller stil röstar jag helt klart på Cindy McCain, kolla bara:

Cindy McCain i grå dräkter
Cindy har ett antal grå dräkter, men ingen av dem känns det minsta tråkig tycker jag. Kolla på de snygga detaljerna i midjan på dräktjackan till vänster, likaså den lilla blomman i midjan på kavajen nere i högra hörnet.

Cindy i färgglada dräkter
Cindy har inte bara grå dräkter, här är exempel på någa röd-rosa varianter. Den knallrosa längst till höger är bara hur snygg som helst tycker jag!

Cindy i klänning
Cindy i lite mer avslappnade kreationer

Cindy på flygplatsen
Cindy på flygplatsen. De grön-vita kombinationerna är ursnygga tycker jag!

Cindy i sin ungdoms dagar
Här är Cindy i sin ungdoms dagar. Supertantiga kläder egentligen, men hon bär upp dem med sjävklar elegans.

Som sagt, på de allra flesta bilder jag sett av Michelle Obama tycker jag att hon ser ganska tantig ut, men det finns några undantag, där hon är skrämmande lik någon annan...

Michelle Obama och Jackie Kennedy
Kappan....

Michelle Obama och Jackie Kennedy
V-ringad klänning med band i midjan, pärlhalsband, frisyren...



Comments
Posted by: Maria

Hej! Hittade hit via A's I min soffa...



Jag håller med dig om att McCainskan har bättre klädsmak...och säkert också ett större klädkonto...Newsweek intresserade sig nämligen för det under valkampanjen och hon bet betydligt mer för sina kläder. MEn så sitter de snyggare också. Michelle Obama har ju annars en rusktigt snygg figur, om man kollar den sista bilden med den läckra lila klänningen. Cindy slår däremot mkt högre, hon lyckas bära upp trender utan att bli patetisk liksom, hon har verkligen stil.

mvh Maria

2009-01-26 @ 08:33:49
URL: http://galtoroad.bloggagratis.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback