Apoteksmonopolets avskaffande

När jag stod och skulle köpa min spikmatta i hälsokostbutiken häromdagen kom jag att tänka på det här med att det snart är fritt fram för i princip för vem som helst att driva apotek . När jag hade betalat kom det nämligen in en förvirrad turist som ville köpa läkemedel, varpå expediten förklarar på knagglig engelska att detta inte är ett riktigt apotek. Än. It will be. Soon. But not yet.

Det är ju lite skrämmande. Att en människa som försöker få mig att tro att en röd spikmatta ska ge mig energi och att en grön variant ska lugna ner mig - trots att jag ligger på rygg och blundar - ska få driva apotek. Där vill nog i alla fall inte jag köpa mina läkemedel.

Mitt val



Comments
Posted by: Olivia

pennkjol håller jag med om också! ;D<3

2009-07-08 @ 13:48:55
URL: http://ulivia.blogg.se/
Posted by: Ella

Kan inte annat än instämma!

Vissa saker är bäst när det är en som håller koll. Just mediciner vet jag inte om jag tror på fri kokurrens. Problemet är ju också att det är risk för att bara de billiga (kopiorna) säljer..och att kontentan blir att man istället får mindre att välja på...

2009-07-08 @ 14:19:08
Posted by: Maria

håller med dig ang apoteket, känns inte helt ok att släppa det fritt.



Såg i din "what am I doing" ruta att du har larvet på krusbärsbusken. Hur ser de ut?? Jag har massor med larver i en rabatt, fula blågrå typer med svart huvud. Har du likadana? Hur gör man sig av med dem? Plocka dem, bespruta dem m ngt miljövänligt of course???

2009-07-09 @ 14:01:54
URL: http://galtoroad.bloggagratis.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback