Häxkonster?

För två veckor sedan fick jag ett fult sår över vaden. Jag var ute i trädgården med Nils (katten), som springer i löplina eftersom han annars bara slåss med stallkatten och jagar rådjur. Jag gick omkring och pratade i telefon när Nils fick spatt, så där som katter får, och ruschade i full fart tvärs över gräsmattan och rundade mig och min vad, varpå linan skär/bränner ett fult jack över vaden.

Det har gjort grymt ont, kliat, svidit och sett ut ungefär som jag blivit släpad till ett garage nånstans och torterad med såg. Kan knappt ha byxor på mig eftersom det skaver så.

En kollega fick se det häromdagen och beklagade sig över att mina fina vader (jo, så sa hon) skulle missprydas av något så fult. I går hade hon med sig en rejäl Aloe Vera-planta.

Denna ska man tydligen dra av ett blad på, peela av ytterhöljet och stryka på gelen som finns inuti bladet på allt ifrån sår och brännmärken till finnar. Det ska ha en antibakteriell och läkande effekt. Jag är öppen för det mesta (dock inte magiska kristaller) och satte igång att badda mitt sår redan i går kväll och fortsatte i morse.

Och ta mig tusan, har inte rodnaden lagt sig lite?

Aloe Vera

Växten trvis soligt i sandblandad lerjord. Lite vatten en gång i veckan, så ska nog det här gå bra.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback