Det finns en gud...

...och hon jobbar på Skatteverket.

Glömde inte alls bort att deklarera i går, det var bara det att när jag väl kom till skott vid niotiden så kunde jag inte hitta mina deklarationspapper någonstans. Letade på alla tänkbara ställen, men jag har nog helt enkelt slängt dem i ett infall av städiver.

Ringde till Skatteverket.
- Du har plats 172 i kön.

Oj, undrar om Skatteverket alltid är så poppis, eller om det kanske var just i går?

Grämde mig lite över att vara en sådan slarver, och såg tusenlappen som man får böta vid försenad inlämning fladdra iväg framför mina ögon.

De 172 samtalen framför mig gick förvånansvärt fort, och när jag kom fram fick jag prata med en vänliga kvinna som lovade att skicka nya papper och gav mig anstånd i två veckor.

Känner mig helt plötsligt 1000 kronor rikare. Vilket är tur, eftersom vårt kylskåp gått sönder.


Tusen kronor rikare, ett kylskåp fattigare



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback