Glad åt det lilla

I huset där jag jobbar hålls varje dag en massa möten och konferenser. Dessa annonseras på en tavla som jag passerar på min väg till kontoret. I dag höll någon förening/sammanslutning för jurister en kurs i Påföljdspraxis.

Gud vad glad jag är att jag inte är jurist, och att jag inte behöver gå den kursen, tänkte jag då. Det gäller ju att kunna glädja sig åt det lilla i livet.

Man ska också glädja sig åt det stora. Som att det nu bara är sex dagar kvar tills Phoenix släpper sin nya skiva Wolfgang Amadeus Phoenix. Jag ska hänga på låset.




Comments
Posted by: Kollegan

Hmmf...trots att jag inte är jurist utan faktiskt har exakt samma befattning som dig verkar det här med påföljdspraxis och andra spännande juridiska termer följa efter mig titt som tätt...men men jag får väl vara glad för att jag får möjlighet att lära mig ämnet utan att behöva sitta i skolbänken. Man får vara glad för det lilla i livet! Kramis

2009-05-20 @ 12:35:55

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback