Stövlar för alla vader

Stövlar från Duoboots
Madeira, klackhöjd 8,5 cm, £245
Jesolo, klackhöjd 9 cm, £205
Rochelle, klackhöjd 9 cm, £145
Frakten till Sverige kostar enligt uppgift £15.

Samma problem varje höst. En snygg, svart stövel är en basingrediens i en lyckad garderob. En snygg, svart stövel är enligt mig nätt, med lagom hög klack och tajt i skaftet. Jag avskyr när det ser ut som om vaden är en blomsterpinne som stuckits ner i vas. Stöveln ska sitta slimmat även med ett par tunna, tunna strumpbyxor. Punkt.

För mig med vader som är smalare än genomsnittets är det enormt svårt att hitta en sådan stövel. Jag hade en nån gång i början på 2000-talet, den var i ett sånt där stretchmaterial. Den använde jag tills hela klacken sprack.

Efter det har jag i ärlighetens namn aldrig lyckats.

Tror dock att jag är lösningen på spåren. På www.duoboots.com fyller man i skostorlek och vadmått. Därefter radas ett urval stövlar upp som finns i just den storleken. Har läst en del kommentarer på nätet, varav de flesta är positiva. Så det blir nog en beställning. Frågan är bara vilken av ovanstående jag ska välja...



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback