Händelserik helg

I helgen väntar kryssning med Birka Paradise

- Besiktiga bilen
- Partykryssning
- Konsert

Jag gillar verkligen lugna hemmahelger. Att skrota omkring i mjukisbyxor, ligga och läsa, äta låååång och sen frukost, påta lite i trädgården, pyssla... Bara njuta av att vara hemma. Den här helgen blir det allt annat än att ta det lugnt på hemmaplan.

I morgon inleder vi dagen med att besiktiga bilen. Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. Själv tycker jag att den rullar på fint, att bromsarna biter och att motorn spinner som en katt.

Därefter ska jag bege mig iväg på båttur med ett gäng tjejer från jobbet. Jag har envisats med att kalla det för Finlandskryssning, men sen när jag fick frågan om vart vi egentligen skulle åka visste jag inte riktigt. Helsingfors, kanske? Det visade sig att vi skulle till Åland och vända. Men målet med resan är liksom inte målet, utan snarare vägen dit... Ser verkligen fram emot de artificiella solarna.

På söndagen har jag och älsklingen biljetter till Air som spelar på Berns. Har sett dem en gång tidigare, i ett regnigt Versailles. Regnet gjorde att de kom sent upp på scenen, så vi hann bara höra några låtar innan vi var tvugna att ta sista tåget mot Paris. Den här gången ska vi förhoppningsvis få njuta av hela konserten.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback