Påsklov

Vårtecken

Njuter av påskhelgen och håller nästan på att drunkna i solsken.

Rör på mig. Läser böcker. Rensar undan. Tvättar (kan nog snart se botten på tvättkorgen igen).

I morgon beger jag mig till något av de närliggande shoppingcentren pch sätter sprätt på lite pengar. Garderoben är överfull, men saknar fräscha vårkläder.

Kissen är svullen i ansiktet. Åkte på stryk tidigare i veckan, och nu växer en varböld på ena kinden. På tisdag åker vi till veterinären. Stackars liten.

Annars är jag glad. Ser nya vårtecken varje dag. Först var det påskliljorna som tittade upp ur gruset. Sen var det krokusar och snödroppar. I går såg jag gröna små knoppar på en kvist, och i dag satt en nässelfjäril på fönstret.

Och så har vi tagit av rattmuffen, det yttersta beviset på att vintern är slut!


Läs vad andra skriver om , ,  och



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback