Filmtajm

Trodde i min enfald att en dusch, rena kläder och sunda tankar skulle få mig frisk.

Tji fick jag.

Det enda som botar en sådan här förkylning är att ligga nedbäddad i sängen och förslöa sinnet med film.

Under de senaste fyra dagarna har jag avverkat:
Avatar (snygg, spännande, lite too much ibland, men sevärd)
Jag har älskat dig så länge (finstämd, intressant, sorglig)
Det regnar alltid i Provence (lättsmält feelgood, trevlig)
Mellan väggarna (en lättare form av socialrealism, lite bullrig och stökig, helt okej)
Kärlek och fördom (låtsas-bolly i västerländsk tappning, smetigt romantisk, men charmig)
Sapoot (bolly-action från -96 som bjuder på ofrivilligt många skratt - går helt enkelt inte att ta på allvar) 
Kisna: The warrior poet (vacker och välgjord bolly, fina dansscener, ibland lite väl mycket Harlequinvarning på story och genomförande)


Sapoot



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback