Att leva är en heltidssysselsättning

Såklart.

Det var längesedan jag var inne på  bloggen och skrev något. Jag har haft fullt upp med att... leva.

Lever gör jag förstås varje dag (tills det tar slut), men sedan jobbet drog igång igen efter julledigheten har jag kämpat med struktur, ordning och reda och rutiner. Jag är nu inne på tredje veckan med regelbundna arbetstider, fysisk aktivitet varje dag, tidiga morgnar - utan stress men med frukost -, effektiva arbetsdagar, positivt tänkande och tillräckligt många timmars sömn. Och jag mår så fantastiskt bra!

Rutinerna gör att vissa dagar blir väldigt inrutade, medan andra dagar verkligen blir de sköna andningshål som de ska vara.

Nu är jag ingen supermänniska, så att svackorna kommer är jag fullt medveten om, men de här veckorna har övertygat mig om att det är möjligt även för mig att ha (lagom) kontroll över tillvaron.



Comments
Posted by: Ingela [All is pretty]

Rutiner i vardagen är guld värda! Det låter så härligt med daglig motion, du anar inte vad jag med min foglossningsonda rygg längtar efter en hederlig långpromenad för att inte tala om ett rejält spinningpass. Till sommaren får jag förhoppningsvis njuta av mina skogspromenader med barnvagn igen (i berg-och-dal-bane-terräng) och i höst hoppas jag ha tid och råd att gå med i ett gym igen efter två års uppehåll!



Fast tidiga morgnar kan aldrig vara bra, hur stressfria de än må vara och hur god frukost man än äter ;)

2010-01-27 @ 07:45:46
URL: http://allispretty.blogspot.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback