Dansanta utmaningar

Undrar om det blivit kortslutning i den del av hjärnan som hanterar koordination och kroppskontroll. Misstänker nämligen att den högra och vänstra sidan av min kropp helt tappat alla kopplingar sinsemellan. 

Jag upptäckte det på bollywooddansen i går, då ingenting blev riktigt rätt.

Förstår inte riktigt vad det är som händer ibland. Förra gången kändes allt jättebra. Hängde med i alla snurrar och stegkombinationer, hade fin hållning och lyckades till och med göra dansrörelserna med viss inlevelse. I går tog det tvärstopp till och med vid de enklaste manövrar.

Dessutom misstänker jag att vänsterfoten, som drabbades av en ihärdig, enveten inflammation efter förra terminen, kan ta rejält stryk av ett av de nya stegen vi lärde oss i går. Det var som om hela min kropp visste det redan innan jag med mitt intellekt förstod det, för det var som att en spärr satte in som hindrade mig att inta exakt den positionen som vi skulle. När jag tvingade mig själv kände jag hur smärtan började mola i foten.

Det enda rätta är förstås total avhållsamhet. Inte utsätta sig för det som gör ont och därmed riskera att väcka inflammationen till liv igen.

Men gud så tråkigt.


Läs även andra bloggares åsikter om ,



Comments
Posted by: Krystal

sv: hehe jo precis! jag tycker hon är as ball!

2010-03-17 @ 22:38:53
URL: http://stardustbaby.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback