Tribangilår

tribangi

Har precis insett att uttrycket "hockeyröv" har en motsvarighet inom bollywooddansen, dock för en annan kroppsdel. Framsida lår. 

I dag har vi övat på tribangi, en pose som tar sin utgångspunkt i en djup plie med ordentligt magstöd. Om jag nu ska ge mig på ett försök att förklara rörelsen, så ska höger fot därefter vinklas ut och upp på tå, varpå vänster höft pekar ut. Tillbaka till ursprungsposen, och så samma sak åt andra hållet. Och hela tiden djup plie och magstöd.

Det är väl så långt jag har kommit just nu, i nästa steg ska överkroppen hamna på rätt ställe också. Posen är oerhört komplex och kräver mycket övning för att göras med rätt finish. Jag kan mest konstatera att ett antal minuters tribangiposerande frestar på i låren.

Fortsätter jag med det här lär jag få tribangilår.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback