Topp 5: Favvobloggarna

Det finns så många. Det finns så många bra. Att välja bara fem - nästan en omöjlighet. Dessutom varierar det över tiden. Bloggens kvalitet. Mina egna intressen.

Men just nu, i dag, den här söndagen, är det här mina fem absoluta favoritbloggar:

1.
Oh Joy!

Oh Joy! drivs av den kreativa - och profesionella - mångsysslaren Joy Deangdeelert Cho. Om jag skulle sammanfatta bloggen med ett enda ord finge det ordet bli: Style! Vackra bilder av kläder och inredning med retro- och vintagekänsla. Bubblande livsglädje ner i minsta kommatecken.


2.
Finistère

Bodil Malmstens blogg Finistère. En av få bloggar jag verkligen läser (det finns så många där jag bara scrollar förbi allt det skrivna och nöjer mig med att titta på bilderna). En kombination av djup melankoli och dräpande kommentarer till vår samtid.


3.
Ä I A Gart
Ä I A Gart. Lantlig inredning och do it yourself-tips. Har vi sett det förr? Ja, men inte riktigt så här. Glöm det överdrivet sockersöta och lismande mysiga. Här får det råa, äkta, melankoliska och ärliga också ta plats, jämte alla dessa fina, inspirerande bilder. Det skrivna har litterära ambitioner med en stundtals poetisk touch.


4.
Margaux Motin
Inte så finstämt. Mer galet, färgglatt och sprudlande! Illustratören Margaux Motin delar med sig av sina coola teckningar och serier. Ett plus om du kan några ord franska. Annars funkar det bra att titta på bilderna, det ger en tillräcklig energikick bara det.


5.
Garance Doré

Följ med Garance Doré på hennes resor i modevärlden och inspireras av hennes inspirationskällor, på gatan och på catwalken. Från början var det hennes illustrationer som fick mig att fastna, nu har fotografierna samma dragningskraft.


Bubblare: I Adore Style, mode och inredning för alla vintage-frälsta.

Vilka bloggar jag missat?





Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback