Mitt nya sci-fi-jag

Ny frilla
Nya frisyren

Jag var inte redo, men det var dags.

Det som en gång var ett böljande hårsvall hade förvandlats till några tunna testar. Varje dag fylldes hårborsten med långa hårstrån, och de som fortfarande satt kvar på huvudet var torra och trasiga.

Hellre kort och helt än långt och fult, tänkte jag och gjorde slag i saken.

Nu känner jag mig som en karaktär ur nån science fiction-film från 60-talet. Det är något med page och lugg...

Zoe Heriot
Zoe Heriot i Doctor Who

Jag kommer att sakna svallet, men det är bara att inse: det fanns inte längre, det existerade bara i min fantasi.


Jag var inte redo, men det var dags.


Gamla frillan
Farväl till långa lockar...




Comments
Posted by: Sofia

Nu blev du ommöjligt ju ännu snyggare! Jag går i de där tankarna själv. Ska till frissan idag. Får se vad jag kommer därifrån med.



Stor kram!

2010-10-14 @ 10:33:18
Posted by: Linn

Tack snälla du! Det var smärtsamt först, men känns bättre och bättre hela tiden. Jag måste liksom vänja mig stegvis vid den nya spegelbilden...



Hoppas få se bildbevis på din nya frisyr på Fejjan! :-)



Kramar!

2010-10-15 @ 00:39:41
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Posted by: Maria

Jättefin frisyr!



Förresten var jag inne o kollade på dina fina foton! Vad har du för kamera? Jag har precis börjat fota med min nya dig systemkamera, men har mkt att lära har jag märkt. Dina blombilder är superfina!

2010-10-15 @ 10:58:38
URL: http://renovationaryroad.bloggplatsen.se
Posted by: Linn

Tack :-)



Svarade på din blogg, men gör det även här:

Merparten av bilderna på bloggen är fotade med min billiga, enkla kompaktkamera - en Kodak M863.



Höstbilderna som jag lade upp i söndags är dock tagna med en Canon EOS 5D Mark II. Det blir skillnad på bilderna trots att fotografen i fråga egentligen inte blivit duktigare...

2010-10-15 @ 22:32:00
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Posted by: Åsa

Jättesnyggt!

2010-10-31 @ 22:59:12

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback