Min iPhone och jag

Älskade iPhone
Jag brukar lite skämtsamt (?) säga att min iPhone är det bästa som hänt mig. Naturligtvis överträffar den inte familj, vänner och husdjur, men bland materiella ting är den en given vinnare.

Dock ställer den till en del problem.

Under i princip hela hösten har min morgonrutin sett ut som följer:
05.30 - Klockan ringer, snoozar
05.39 - Klockan ringer igen, snoozar
05:48 - Klockan ringer ännu en gång. Inser att jag måste gå upp. Tänder lampan och tar fram min iPhone. Kollar Facebook. Twitter. Privata mailen. Jobbmailen. Går in på några nyhetssajter för att se om nåt har hänt. Kollar Facebook ännu en gång. Twitter, har det kommit något nytt? Går in i kalendern för att se vad jag ska ägna mig åt under dagen. Facebook igen.

Och så där håller jag på. Ibland i en timme. Ibland mer. Oftast är det helt meningslösa saker jag ägnar mig åt, men det blir på något sätt en ursäkt till att inte gå upp. När jag till slut får ändan ur är det bråttom, bråttom, BRÅTTOM!

Egentligen borde jag haft det som nyårslöfte - att sluta missbruka iPhone.

Så får det bli.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback