Bryter tystnaden

Har inte bloggat på ett tag. Av den enkla anledningen att jag inte kunnat berätta om det enda som rört sig i mitt huvud.

Nu kan jag.

Jag och Kärleken och Katten ska flytta. Tillbaka till Linköping. Östergötland. Hem. Jag har fått ett nytt jobb, fortfarande på Världen bästa företag (tack och lov). Det är, och har varit den senaste tiden, lite som en förälskelse. Både jobbet som sådant - förväntningarna, planerna, pirret inför de stundande utmaningarna - men också sökandet efter ett nytt hem.

Vi var nära, nära att slå till på en gammal kåk med lantligt läge strax utanför stan. Hade vunnit budgivningen och redan renoverat och möblerat hela huset. I tankarna, i alla fall. Men kärleken är verkligen blind. Besiktning och radonmätning blev ett brutalt uppvaknande.

Så, i morgon bär det av neråt igen. Den här gången för att titta på ett hus att hyra. Nya förhoppningar, drömmar planer... Kanske, kanske.


Huset vi ska kika på i morgon, bild från Blocket



Comments
Posted by: ella

Skoj! jag råkade hitta din blog för ett par år sedan av en slump då jag nyligen flyttat till Linköping och googlade på Linköping + "nått" vad de nu var och hittade din blogg. Har följt den lite sporadiskt då och då. Kommer bland annat ihåg att du skrev på din blogg att du gillade Bjärka Säby, en plats jag då inte hört talas om, men som nu blivit ett riktig favvo ställle och ofta besöker. Tack för tipset! Det har blivit ett mitt absoluta favoritställe, som ren balsam för själen. Vilken kärlek de lägger i sin mat och bakverk! Miljön är underbar. Ser fram emot lite fler Linköpings-relaterade inlägg längre fram :-) Lycka till med flytten.

2011-07-09 @ 12:20:45
Posted by: Sofia

Hur gick det? var det något att ha?

2011-07-12 @ 09:16:59
Posted by: Maria

Spännande förändringar som ligger framför er. Hoppas ni hittar ett bra hus!

2011-07-13 @ 19:11:41
URL: http://renovationaryroad.bloggplatsen.se
Posted by: Linn

Ella - vad kul att läsa! Faktum är att jag under de här åren lyckats glömma Bjärka Säby, men din kommentar fräschade upp minnet. Dit längtar jag tillbaka. Ska bli roligt att återupptäcka Linköping.



Sofia & Maria - huset var toppen! Det blir det :-)



2011-07-17 @ 22:04:39
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback