Helgmaraton


Bild från i våras då bigarråträdet blommade

Kroppen känns lite som en spaghetti. En överkokt sådan, slapp och lite mosig. Jag tror det är så här det känns att springa ett maratonlopp och sedan köras över av en ångvält.

Det började i fredags, med fint och trevligt bröllop på Rosendals trädgård (om du inte har gift dig, fundera allvarligt på att göra det där). Sen hemkomst, vilket satte sina spår för resten av helgen.

I lördags klippte jag gräset, tvättade fönster, bar ut en soffa i förrådet, tvättade 4-5 maskiner tvätt, dammsög, skurade alla golv (i vardagsrummet knäskurades det till och med)... Jag har säkert glömt nåt. Och i dag har jag ränt runt på stan och sedan kört ett stenhårt yogapass som fick varenda muskel att vibrera.

Men, det ska erkännas, jag är rätt nöjd med mig själv. Om inte annat kommer jag att sova riktigt gott i natt.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback