Midsommarmorgon

Ligger på en filt ute på gräsmattan tillsammans med en spinnande katt. Det är sommar. Det är verkligen sommar. Här och nu. Allt går i rekordfart. Biggarårerna mognade och försvann på några dagar. Vallmon blev blodfylld och kraftig, slokade när jag vände bort blicken. I dag noterade jag att smultronen är färdiga att avnjutas. Det får bli midsommarfika.

Djurlivet här är aktivt, det är som att se en naturfilm på teve. Rådjuren har fått ungar, och det har lockat fram våldsamma modersinstinkter hos dem. Grannarnas hundar har åkt på stryk. Rådjurskiden har också lockat hit en räv, ett mycket ståtligt oskabbigt exemplar men ändock. Han eller hon är på jakt efter rådjursungarna och det är full dramatik när rådjursmamman jagar iväg räven.

Häromdagen var räven framme och nosade på Nils - katten - så nu är vi bara ute tillsammans. Vill inte hitta en lemlästad kisse ute på gräsmattan. Eller en lemlästad räv, för den delen, beroende på vem som vinner kampen.

Tack för omtanken förresten, de snälla kommentarerna till mitt inlägg om ryggproblemen. Det är mycket bättre nu. En rejäl muskelinflammation. På gott och ont har jag insett att jag numera måste röra på mig minst varannan dag och göra min sjukgymnastik, annars kommer smärtan tillbaka. Börjar visst bli gammal.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback