Mardröm

I olika perioder av livet drömmer man olika slags mardrömmar. Självklart.

I natt drömde jag att det helt plötsligt var mitten av augusti, och jag hade glömt bort att ta semester. Jag hade jobbat, jobbat och jobbat och helt missat att det var sommar. Inte en enda gång hade jag och sambon ätit frukost ute i solskenet, inte en enda ynka liten blomma hade jag planterat. Och det var alldeles för sent att ta ut 3-4 veckors semester.

Jag ser det som en bra påminnelse om att boka in semestern. Snart.



Comments
Posted by: Anneli

Huuh! Vilken mardröm! Tror du inte att det är längtan efter sommaren som gör sig lite påmind? Hur som helst läste jag i en annan blogg (minns inte länken just nu dessvärre) att ett tips till att må bättre och bli lyckligare på jobbet var att ha en välplanerad semester för att koppla av ordentligt :)

2011-03-18 @ 21:09:40
URL: http://www.kattanglar.se/blogg

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback