Våren är här (och jag har bildbevis!)

Pärlhyacint
Pärlhyacint i solsken

Vårstädning
Vårstädar och krattar upp de kvarglömda höstlöven i gruset utanför entrén


Rotar bland krukorna som stått ute hela vintern och ser var spindlarna
hållit hus


Spindelväv överallt...


Allium på väg (att det är jag själv som satt lökarna gör inte glädjen mindre
- jag kan!)


Av de här blir det påskliljor vad det lider


Pärlhyacinten får bo ute på trappan under dagen, och
inne på fönsterbrädan under natten som fortfarande
bjuder på minusgrader

Ytterligare vårtecken är nässelfjärilen som fladdrade förbi mig under min promenad tidigare i dag, och flugan som landade på armen när jag satt ute och fikade.

Våren. Den gör mig så obeskrivligt glad och tillfreds med livet.

Egentligen vill jag bosätta mig ute i trädgården nu, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra där än. Snön ligger fortfarande kvar på de flesta ytor, och på de gräsplättar den har smält bort är det fortfarande alldeles för blött för att jag ska våga mig på att kratta gamla löv till exempel. Men... man kan ju å andra sidan bara sitta i solskenet och njuta av att det inte finns någonting att göra.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback