Le Fabuleux Destin de Moi – Week 48

 
Monday: Some days I don't ask much more from life than this.
 
 
Tuesday: We went looking for some new lamps for our home and found these.
To buy or not to buy, that is the question.
 
 
Wednesday: The first snow, and we started feeding our feathered friends, right outside the kitchen window.
Not sure whether it's me or the cat who enjoys watching them most...*
 
 
Thursday: Bought myself a new bag. I'm planning for a long trip, you see.
Want to take a guess where to?
 
 
Friday: And when I finally buy myself something new and unused (for the first time in eight months or so) it's a tunic almost identical with one I already have. New one to the right, old one to the left.
 
 
Saturday: More for the birds and squirrels.
 
 
Sunday: I need a white tunic for our Bollywood show on Saturday, and since I couldn't find one I decided to make one myself from a curtain and an old sheet. From where do I get all these stupid ideas?
 
 
* I wouldn't feed the birds in my garden if there was an imminent risk that they would turn into cat food. My kitty is a lazy fellow who sleeps all day and goes out hunting in the night when all the birds are tucked up asleep. Just so you know.
 



Comments
Posted by: Queen of Kammebornia

Det är verkligen fint att summera veckan som du gör Linn och varje vecka tänker jag att det ska jag också göra .) En dag kanske... Kraaam!

2012-12-03 @ 15:47:06
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Johanna

Gillar också din veckosummering :-)
Och blir nyfiken på vart ni ska åka... Blir det över jul?
Kram

2012-12-03 @ 19:38:48
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: Johanna

Jag säger Indien!

Svar: Verkar inte helt otroligt... ;-)

Jul firas hemma, är alldeles för traditionsenlig för att göra på annat sätt, däremot blir det nyårsfirande på Arlanda. Kram
Linn

2012-12-03 @ 20:01:22
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: HemkäraHanna

Den där Bollywoodshowen verkar bli tjusig. Blev det något kö av pingvinen?

Svar: Jag hoppas på det! Vi har lagt ner en massa jobb på inbjudningar, programblad, kläder, smycken, scen, chai och tilltugg att bjuda på... och så koreografierna förstås. Det kommer upp videos här på bloggen vartefter :-)
Nä. Inget pingvinköp. Men min storebror samlar faktiskt på pingviner och just nu hotar jag hans flickvän med att köpa den till honom i julklapp. Hon är inte nöjd :-)
Linn

2012-12-03 @ 20:11:44
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Jag vet, jag vet! C u there! ;-)

Svar: Önskar att det fanns en stor gilla-knapp som jag kunde trycka på på din kommentar. Ska bli såååå kul! :-)
Linn

2012-12-03 @ 20:19:06
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: sara

Åhh vad spännande med en resa!!! Nyfiken! Kan resan gå mot varmare breddgrader mån tro?

Svar: Ja, det gör den. De flesta breddgrader är förstås varmare än den jag just nu befinner mig på... Indien! :-)
Linn

2012-12-04 @ 14:18:22
URL: http://lifeinshanghai.se
Posted by: Johanna

Ooooo jag gissade rätt! :-)
Längtar redan efter din reseberättelse när du kommer hem därifrån!
Har bara varit där en gång, med min man 1995. Tänk att vi var första "chartern" dit, till Goa. Älskade folket och landet och drömmer om att få återvända nångång...

Svar: Det blir första gången i Goa för mig den här gången. Det måste ha hänt ganska mycket på de här 17 åren gissar jag... Efter Goa blir det besök på teplantage och lite storstadspuls i Delhi, så som planen ser ut just nu i alla fall :-)
Linn

2012-12-05 @ 08:55:29
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback