Besök i storstan

Hemma igen och alldeles slut efter en dag i huvudstaden. På något sätt känns Stockholm extra trevligt när jag inte bor där längre... Det är perfekt att åka dit och ta del av allt det positiva med staden, och sedan åka hem till lilla Linköping där allt man behöver (men inte mycket mer) finns inom en armlängds avstånd. Fnissar fortfarande inombords när mina kollegor pratar om bilköerna i Linköping.

Därmed inte sagt att vi inte kommer att återvända. En dag kanske, vem vet?

I dag var huvudattraktionen Fotografiska och Nick Brandts fantastiska bilder från Afrika. Vi var inte ensamma om att tänka den tanken. Kön ringlade sig lång utanför muséet, men tiden gick fort. Träffade en kär gammal vän från Jönköpingstiden så jag hade gärna kunnat köa ännu lite längre för att få prata lite mer - hej på dig igen om du läser det här!

Det blev ett besök på två favoriter också; Vapiano och Bianchi Café & Cycles (i ärlighetens namn är väl min cykeltokiga sambo mer förtjust i Bianchi-caféet än vad jag är, men jag gillar mintgrönt och jag gillar Italien - så det funkar). Jag hade sett fram emot att börja dagen med en brunch på Yogayama, men deras restaurang hade fortfarande julstängt, vilket inte framgick av hemsidan men som vi blev upplysta om när vi frysande och hungriga äntligen kom dit. Till råga på allt av rätt snorkig personal. Ogillas!

I morgon är sist lediga dagen för den här gången. Tillbaka till jobbet. Jag ska smygstarta redan i morgon faktiskt med en liten sväng in på kontoret. Tröstar mig med att det inte är långt till nästa helg.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback