Spooky...

Har suttit och lekt i Photoshop igen. Hittade en guide till läskiga, spöklika, mardrömsbilder... Den första jag gav mig på var den här:


En konstig skylt som vi ramlade över i skogen i Estland. Jag tror att de varnar för livsfarliga giftmyror...

I mardrömsversionen blev den såhär:


Borde kanske ha flyttat ljuskällan till en annan punkt?

Nytt försök!


Itusågad båt vid huset i Estland

Spooky version:


Nä, den blev mest urvattnad och blek. Inte särskilt läskig...


Här - några statyer på Skoklosters slott


Läskigt? Vet inte det jag...

Och så en som blev om inte läskig så åtminstone lite magisk:


Sacré Couer i Montmartre, Paris




Det här var minst sagt lite klurigt tycker jag.




Comments
Posted by: Katarina

Den sista bilden tycker jag blev spännande!

Man måste ha rätt bild från början. Ibland funkar det inte riktigt, ibland får man till en fullträff.

Bara att öva massor, lek med andra färger, öka kontrast lite, rätt som det är sitter det.

Eller skicka en bild för redigering till mig?



Vad kul att du gillade inlägget!

2012-01-23 @ 23:31:08
URL: http://brakatarina.se
Posted by: karin - trattoria

sv: vad kul att du gillade det! jag älskar ingefära och har det i allt :)

2012-01-24 @ 08:51:16
URL: http://trattoria.nu

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback