Jag ser ljuset



Nattduksbordet vid sängen.
Sommarnätterna gör det möjligt att strunta i elektriciteten.



Vid tiden för sänggåendet är det fortfarande ljust ute. Solen har gått ner bakom hustaken och trädtopparna som utgör min horisont, men likväl är det ljust.

När jag vaknar är det dag. Oavsett när jag vaknar.

Så jag slänger ut det elektriska ljuset, förlitar mig på naturen och, om det skulle knipa, stearinljusets låga.



När jag lägger huvudet på kudden, det är då jag kommer på att jag fortfarande har örhängen på.
Aj och oskönt tycker jag. Behöver ett litet fat för att lägga från mig dagtidens tingeltangel.



Och jag håller för öronen när olyckskorparna kraxar om mörkare tider. Knip igen era elaka trutar och låt mig ha min sommarnattslycka ifred.



Mina fina lovebirds. Ett armband som jag lät tillverka i Indien. Förälskade mig i ett liknande,
med rubiner och smaragder, men det ville de ha motsvarande 60 000 svenska kronor för...
Naturligtvis ett överpris, men även med prut hade det blivit för dyrt. För mig går det lika bra
med oäkta stenar, så länge de glittrar.

Ljuset, med doft av sandelträ, eucalyptus och geranium, kommer från Partylite.




Comments
Posted by: Piccolacasa

Väldigt vackert armband!
Igår när jag la mig, det var ovanligt sent 01,30, så var det väldigt ljust ute. Och stilla. Var nästan sugen på att gå ut istället för att lägga mig! Tänk sedan när vårt växthus är klart, då kan man sova där sånna nätter! Och titta på stjärnorna genom glastaket... Om man nu ser några stjärnor när det är så ljust?!

2012-06-18 @ 19:54:38
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: Camia

Vilket läckert armband. Vad driftig du är som låter tillverka eget :)

Svar: De brukar säga att "In India, everything is possible", och så känns det. Till och med att låta tillverka smycken efter egna instruktioner, vilket jag nog aldrig skulle ha kommit på tanken att göra här hemma i Sverige.
Linn

2012-06-19 @ 08:27:26
URL: http://divyaspa.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback