New Addiction – Ginger Tea





Så simpelt men så gott. Det har blivit som en drog.

Skär ett par centimeter av färsk, skalad ingefära i mindre bitar (man vill ha många snittytor där den goda smaken kan sippra ut). Fyll en tekula med ditt favoritte – i mitt fall Earl Grey. Häll rykande hett vatten över och låt dra. Låt ingefäran ligga kvar i koppen medan du dricker.

Ingefäran ger en stark och distinkt smak, när jag lyckas väl bränner det lite skönt på tungan och spritter i benen. Ungefär så här:



Ginger Rogers och Fred Astaire kommer loss.
Om du har kort om tid och dåligt tålamod, titta i alla fall på de snygga movsen vid 01:20.




Comments
Posted by: Karolina

Oh, det gillar jag med!

2012-06-18 @ 10:38:36
URL: http://joahi.blogg.se
Posted by: Piccolacasa

Mmmm jag gillar ingefärsthe! Det påminner mig om när vi var...i något land.... Men vilket var det nu? Thailand? Vietnam? Och det var så gott, jag har aldrig lyckats göra lika gott hemma.

2012-06-18 @ 20:26:25
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback