Recovering and Rediscovering

 
 
 
 
Återhämtar och återupptäcker mig. Det är vad jag ägnar mig åt just nu.
 
Jag försöker gå så långt bakåt i tiden jag kan för att fräscha upp minnet, så långt in i mig själv som jag någonsin kan komma för att hitta min urkälla. Det kanske låter stort. Eller så gör det inte alls det. Det låter kanske futtigt? Hur som helst så handlar det ibland om så konkreta saker som... kläder.
 
Vad har jag på mig egentligen, när jag inte är måndags-Linn, för att låna ett uttryck av Queen of Kammebornia? Vilka färger tycker jag om när jag inte klär mig i svart? Vad har jag på överkroppen om det inte är en kavaj?
 
Vad har jag för rytm och tempo när jag inte måste måndagsskynda mig till ett måndagsmöte? Vad har jag för åsikter och värderingar när jag inte måste sitta och vara låtsasviktig på ett låtsasmöte?
 
Hon har surrat omkring som en osalig, orolig liten nattfjäril innanför skalet, hon den där som är jag, och nu måste jag försöka släppa henne fri.
 
Hon är så svår att fånga bara.
 
 

 
 
Recovering and rediscovering me. That's what I'm trying to do right now. 
 
I'm trying to reach as far back in time and as deep within myself as possible to find the real me. I've lost myself somewhere along this road called life. Maybe it sound grand? Or maybe it doesn't. Maybe it just sounds silly. Anyhow, sometimes it's about such small and pointless things as... clothing. 
 
What am I wearing, when I'm not Monday Me? What colours do I prefer if I'm not dressing black? What do I wear if not a jacket?
 
What's my natural pace and rythm, when I don't have to Monday Run to a Monday Meeting? What are my thoughts and values when I don't have to pretend to be important at a make-believe meeting?
 
She's been flying around inside of me like a worried moth, the girl that is me, and now I have to set her free.
 
She's just so hard to catch.
 
 



Comments
Posted by: BATT

färgerr är awesome!! :D älskar din header! så cool!

2012-06-27 @ 00:37:00
URL: http://batts.blogg.se
Posted by: Mormorsglamour

När jag läser ditt inlägg inser jag just att det var länge sen jag mediterade. Var inne i ett bra flow för någon månad sedan. Men sen har det liksom bortprioriterats. Vilket är väldigt dumt eftersom det ger mer än vad det tar.
Tack för påminnelsen :) och för en vacker tanke och text.
Kram
Helena

Svar: Tack för de vackra orden. Meditation, avslappning, att bara vara... så viktigt för att fungera.
Linn

2012-06-27 @ 06:43:06
URL: http://afnord.blogspot.com
Posted by: Katarina

Tänkvärt!

2012-06-27 @ 07:13:23
URL: http://brakatarina.se
Posted by: Jenny Eriksson

Bra skrivet, värt att tänka på

2012-06-27 @ 08:17:29
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se
Posted by: Camia

Ja, livet är en ständig balansgång.

2012-06-27 @ 09:44:02
URL: http://divyaspa.blogg.se/
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Hej Hej,

Intressant inlägg. Det är bra att tänka så där... man behöver ju tänka för att lista ut vem man egentligen är. Vem är jag, hur skulle jag känna, reagera och göra? Är jag den jag vill vara? Vad hade jag velat ändra? Det har faktist blivit en del såna tanker den senaste tiden.

Den senaste tanker och förändringen är att jag är en riktigt JA sägare, utan att jag egentligen inte orkar eller har tid. Så nu har jag flera gånger sagt nej till kollegor och det har känts fantastiskt. Jag kan säga NEJ, ingen värld går under och alla överlever. Som min kärlek sa så uppskattar och respekterar folk DIN tid när man säger NEJ. Dom förstår att DU också är upptagen. Intressant.

Kram kram

PS. Du får helt enkelt ta en promenad, plocka lite maskrosblad och sen steka dom. =)

Svar: Att säga nej är ju så viktigt. Att inte alltid göra alla andra till lags och glömma bort sig själv. Jag har så länge fokuserat på att vara snäll mot "alla". Nu har jag börjat fundera över vilka som egentligen är snälla mot mig? Vilka människor är riktigt viktiga i mitt liv, och vilka finns i periferin?
Bra att du säger nej. Jag övar på det. Blir ofta förvånad över att det inte är värre :-)
Linn

2012-06-27 @ 16:41:18
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Evelina

Helt underbar blogg!

Svar: Tack fina du <3
Linn

2012-06-27 @ 22:44:52
URL: http://blogg.veckorevyn.com/king
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Ja men sån är jag också. Vara snäll och göra som andra vill. Men varför ska man prioritera andra före mig själv. Jag lever i min kropp och med min själ, självklart ska jag prioritera denna först! =) Kram kram på dig.

Svar: Så rätt. Du ger inspiration, tack för det! Kram
Linn

2012-06-28 @ 19:43:46
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Kul att inspirera! =) Sov gott. kram

2012-06-28 @ 22:25:09
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Sandra

Sånt är så bra att ta tag i! Man drar sig ofta för det men efteråt känns det bättre. Det ger ett lugn att veta vad man tycker i olika situationer för då har man alltid någon som backar upp ens tankar - du själv! Kram S

2012-06-29 @ 08:57:21
URL: http://blueberryroad.blogg.se
Posted by: Piccolacasa

"Vi kallar den lycka den är svår att fånga, den vill slita och rycka som vilken lycka som helst vilken fjäril som helst vilken känsla som helst, vilken kärlek som helst hur som helst.
Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still för alla oss som aldrig vet vad vi vill, det finns en sång och en dröm om en lycka så öm för oss som alltid ska till att fånga en fjäril." Lars Winnerbäck

Den bara dök upp Linn! Älskar den. Och önskar att den inte känns för hopplös mitt i ditt sökande. Jag tycker att det låter spännande att återupptäcka sig själv. Jag gör det nu med, på kursen. Och funderar på varför det är så jobbigt att uttrycka sina känslor och den enorma glädje som rörelserna ger. Vad har hänt med mig som gör att det får mig att gråta? Rörelse till musik som är så naturligt, känslor som är naturliga. Varför blir det jobbigt? Jag vet inte. Men det känns skönt att börja upptäcka hur jag kan uttrycka dem.
KRAM

Svar: Så passande. Den knyter ihop två av mina inlägg känns det som - och många av mina tankar och känslor.
Tack för dina fina ord. Jag kom till insikt i fredags om att den värsta sorgen och hopplösheten faktiskt har lagt sig. Jag vet inte om jag kan hitta alla orden för hur det känns just nu, men... nyfiken och förväntansfull, är två av dem. Målmedveten också kanske?

Det låter som att kursen ger dig mer än bara ett diplom som säger att du kan lära andra att motionera, som att det finns något djupare. Jag tror att känslorna kan vi uttrycka på många sätt - i ord och bild men också i rörelse till musik. Och alla sätt där vi kommer närmare oss själva är bra sätt.

Kram!
Linn

2012-06-29 @ 22:50:05
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: xenia

vem är man egentligen?
Jag gillar din teckning. Symbolisk

Svar: Ja, det undrar jag med... Inte nog med att man ska försöka förstå andra, man själv är också ett mysterium.
Tack för din kommentar om teckningen. Händer är svåra att rita, upptäckte jag, men bestämde mig för att det var just symboliken som var viktig.
Linn

2012-07-03 @ 22:47:33
URL: http://kultursnack.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback