Wallpaper Tour

 
Join me for a tour around our house, exploring all the crazy wallpapers that we love, more and more each day.
 

Vad gör det väl att det regnar? Vi går på upptäcktsfärd inomhus istället, och undersöker alla galna tanttapeter.

Häng med!


Hallen
Tapeten i hallen som får mig att känna mig som Törnrosa. Eller som att jag kliver in i en pergola.


gammal tapet
I ett hörn har någon nyfiken själ före oss rivit upp en bit av dagens tapet för att se vad som finns bakom.
Jag skulle gärna se fortsättningen på tapetberättelsen om pojken och farbrorn.


vardagsrummet
Textiltapet i vardagsrummet. Först ville vi måla vitt, vitt, vitt över alltihop.
Sen kom vi fram till att den är lite tjusig, trots allt.


Köket
Our kitschy kitchen!
När vi klev in i köket första gången och såg den här trodde vi knappt våra ögon.
Hela köket är inklädd i den här blåbommiga dräkten. Men vi gillar den mer och mer,
för varje dag som går.


dörr till skafferiet
Som en bonus så är också alla dörrar i köket blåmålade.
Inklusive köksluckor. Plus att golvet är täckt av en ljusblå plastmatta...
Det är bara att kapitulera inför galenskapen!


hall, övervåning
Hallen på övervåningen. Inte nog med att tapeten är blommig i pastellfärger, den är dessutom
pärlemorskimrande. Och har struktur! Jag hade säkert älskat den som barn, då när vita svanar
i porslin var poppis.


hobbyrummet
I hobbyrummet, där jag syr och pysslar och sambon mekar med cyklar, sitter
en gulblommig skapelse.


sovrummet
Sovrummet. Jag har visat upp den förr.


man cave
Ytterligare en textiltapet i rummet som här hemma går under benämningen 'man cave'.


Det är alltid lika roligt att få besök i det gamla huset. Inte sällan rycker det lite i området mellan överläppen och näsan på finsmakarna. Blicken flackar när de söker efter ord. Sen får vi tips på allt vi skulle kunna göra om här hemma, förbättra och förfina. Golv som ska rivas upp, kök som ska göras om och väggar som ska målas. I all välmening förstås, men hej, vet ni vad?

Det är bra som det är.



Trackback