Dagen som blev

I sommarvärmen tog jag cykeln ner till stan. Gick in på Myrorna och fyndade en massa fint både till mig och till hemmet.

Duk från Myrorna
En långsmal duk som jag lagt ut på bänken på verandan för att sitta på

Duk från Myrorna
Ytterligare en duk som får vara just en duk, den ligger nu på bordet ute på verandan

Verandan
Lite mer ombonat blev det

Sedan fortsatte sisyfosarbetet med att rensa ogräs i gruset. Det finns en regel här hemma hos oss som säger att varje gång man går ut måste man dra upp minst ett ogräs i gruset när man passerar. Tyvärr räcker inte det. Jag tar någon kvadratmeter i taget, och så lär det väl fortsätta hela sommaren.

Rensade också lite i rosenplanteringen. Just nu är det nog mer maskrosor än rosor...

Och så lyckades jag leta mig fram genom djungeln, till rabarberna. Halvnio på kvällen var det fortfarande så ljust och varmt att jag kunde stå ute och rensa dem.

Rabarber

Rabarber
Fick fint sällskap av älskade katten

Rabarber
I dag var ingen dag för vare sig paj eller kräm, så rabarberna åkte in i frysen.
1,6 liter blev dagens skörd.




Comments
Posted by: xenia

mmmm, rabarber, jättegott. Har både gjort rabarberpaj och rabarberkräm, dessutom blev det över en heldel, så de lades ner i frysen inför framtida rabarberprojekt.

2012-05-22 @ 08:46:45
URL: http://kultursnack.blogg.se/
Posted by: Neha

Rabarber är så gott:D

2012-05-23 @ 23:34:44
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback