Flätat armband & nya shoppingvanor


Flätat armband
Dagens shoppingskörd innehöll också ett flätat armband
50:-, Myrorna



De första dagarna efter min sjukskrivning ägnade jag mig åt att tröstshoppa. Det var dumt av flera anledningar.
1) Det hjälper inte
2) Det är osmart att slösa pengar när man är sjukskriven

Så efter ett par veckor fattade jag beslutet att lägga av och gav mig själv löftet att under resten av det här året bara köpa second (så långt det är möjligt, gäller exempelvis inte underkläder och skor). En annan del av löftet är att överhuvudtaget inte shoppa så mycket, och det har gått bra. Dagens inköp bröt en shoppingfri period om närmare två månader.

Shoppa second hand är kul. Det är spännande - man vet aldrig vad man ramlar över. Det blir (oftast) billigare. Det är bra för miljön.

Idel fördelar.




Comments
Posted by: Camia

Vilket fint armband! Jag har själv några stycken samearmband och de har jag betalt betydligt mycket mer för!! Second hand är bra! Det finns alldeles för mycket prylar på den här planeten.

2012-05-22 @ 08:29:14
URL: http://divyaspa.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback