Förlorade år

Man vill veta mer om Ögonblicket, den inbillade sekund när livet tros ha gått från vitt till svart. Det är Smällen som intresserar mest.

Och visst är det ett avgörande ögonblick i livet, när du ligger där mitt i natten och väggar och tak plötsligt rasar in över dig. När du kippar efter luft, begavd under rasmassorna som egentligen inte är något annat än dina egna hjärnspöken.


Skuggan av ett jag - i solnedgång
Skuggan av ett jag


Den beklagas, utbrändheten och sjukskrivningen. Och jag tackar. Det gör jag verkligen. All omtanke och alla snälla ord värmer, men det som egentligen ska beklagas är alla de förlorade år som föregick Smällen. Alla de gråa, trötta, orkeslösa år då jag hasade mig fram med skygglappar på och inte såg det verkligt vackra och värdefulla i livet.

Det är den stora sorgen.



Trackback