Tisdagen


Livet


Utan väckarklocka vaknade jag 05.30. Var det drömmar som väckte mig? Ljud? Ljus? Jag gick visserligen och la mig tidigt i går, så kanske hade jag gjort mina timmar, vem vet?

Jag vet i alla fall att jag redan vid lunchtid hade fått nog och gick och la mig igen, men det räckte faktiskt med att slumra en timme under en filt med katten vid fötterna för att livskrafterna skulle komma åter.

Ibland kan man läsa artiklar och se reportage från ålderdomshem där det bor en hund eller katt eller två. Jag har inga svårigheter med att förstå varför. Det är så välgörande med en mjuk päls att klappa på, någon som kryper ihop nära, nära och skänker värme och trygghet.


Sen fick vi besök. En av bröderna (den stora) rullade in på uppfarten i sin fina Mercedes. Vi åt mat. Fikade. Gosade med katten. Tittade på trädgården. Tänk att vi som var barn tillsammans så sent som i går är vuxna nu. Till och med lillebror har blivit stor.

Resten av kvällen skänker jag till Pankaj Mishra och hans reseskildring.

Hej!




Comments
Posted by: Camia

Jag är en stark förespråkare för djur på hemmet! Kaniner, höner, katter eller hundar, det spelar ingen roll, bara det finns lite liv där och lite utrymme för spontanitet!

2012-05-30 @ 08:53:44
URL: http://divyaspa.blogg.se/
Posted by: Queen of Kammebornia

Visst är det konstigt det där med barn och vuxen... och lillebröder som blir stora!

2012-05-30 @ 13:28:03
URL: http://queenofkammebornia.blogg.se/
Posted by: xenia Oxenstierna

Dessa underba djur som man inte kan leva utan. Kattägare till två busfrön, dock är det bästa att vänta med att skaffa katt tills man bor i hus. Lägenheten blir allt för hårig.

2012-06-04 @ 10:45:07
URL: http://kultursnack.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback