Yogaväska

Jag gjorde det! Jag klarade det!

För att vara en person som inte sytt annat än en och annan sned gardin de senaste 15 åren och som i skolans syslöjd föredrog att tejpa och limma ihop tygbitarna så tycker jag att jag har all rätt att känna mig stolt. En alldeles egensydd yogaväska, med inspiration från Amy Butler Design (sök på yoga och klicka på pdf:en så får du upp instruktionen).

Yogaväska
Ett tyg med lite stretch och struktur, grönt med guldiga inslag.
Från Indien, såklart.


Vill man göra det enkelt för sig - och det ville jag - skippar man foder och fickor. Vill man någon gång utveckla idén - och det vill jag - så funderar man ut ett bra sätt att ordna till en dragsko så att man kan stänga sin väska också.

Yogaväska





Comments
Posted by: AnnaMia

Bravo!! Å dragskon fixar du lätt ju, bara att öppna lite i skarven på det fina bandet å trä ett tjusigt band igenom!

Posted by: Linn

Det får bli nästa. På just den här tror jag att det är för lite tyg, så det kommer liksom inte riktigt att räcka till för att dra ihop öppningen. Drömmen är att få till ett foder med dragsko.

2012-05-10 @ 23:36:58
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Posted by: Karin

Hej!
Var köpte du tyget? Jag är ute efter samma typ av tyg med struktur.
Tacksam för svar :)

Svar: Hej! Jag köpte det i Indien. Om du vill kan jag kolla om jag har kvar av det. Då kan du få det mot portokostnaden, jag kommer med största sannolikhet inte att sy något mer av det i alla fall.
Alla mina tyger ligger i källaren så det får bli i helgen i så fall. Maila på [email protected] om du är intresserad och vill att jag ska kolla upp det.
Linn

2013-10-02 @ 15:46:46

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback