Le Fabuleux Destin de Moi – Week 45

 
Monday: Waiting for the day when I open the kitchen window, reach out and pick this apple.
Måndag: Snart är dagen här då jag öppnar köksfönstret, sträcker mig ut och plockar det här äpplet.
 
 
Tuesday: There are days when I eat stuff like this... Dr. Oetkers mozzarella pizza.
Tisdag: Jo, det finns dagar då jag äter sånt här... Dr. Oetkers mozzarellapizza.
 
 
Wednesday: The sun was shining. I had some time left. So, I went for a swing. 
Onsdag: Solen sken. Jag hade tid över. Så, jag gungade bort en stund av dagen.
 
 
Thursday: Dinner with Sofia. She had this amazing cookbook by Dali. I've never seen such crazy food! 
Torsdag: Middag hos Sofia. Fick syn på den här fantastiska kokboken av Dali, full av helgalna recept.
 
 
Saturday: Brunch with Peter at one of the hotels in town.
Lördag: Brunch med Peter på ett av stadens hotell.
 
 
Sunday: Went for a walk. I've promised myself to catch at least 30 min of daylight, every day, during the winter.
Söndag: Tog en promenad. Har lovat mig själv att få åtminstone 30 minuters dagsljus varje dag under vintern.
 
 
 
Friday was a terrible PMS day. No need to take pictures of that. I've enjoyed the weekend though, with a lot of offline time at home. I'm hoping yours was a good one too and that you're ready to meet with Monday again.
 
 



Comments
Posted by: HemkäraHanna

Låter som en bra vecka, fredagen förrutan.
Men att du kan låta äpplet vara övergår mitt förstånd. :)

Svar: Ja, och nu börjar jag bli rädd att det ska trilla ner... Jag har bestämt mig. I morgon bitti gör jag det.
Linn

2012-11-11 @ 16:41:40
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Jasmine

Härlig vecka! Och kul upplägg på inlägg också=) Den där kokboken var verkligen fantastiskt tjusig!

Svar: Den är helgalen (vilket jag misstänker att Dali också var). Konstigare rätter och upplägg får man leta efter. Mycket fokus på kött dock, så svårt för mig.
Linn

2012-11-11 @ 16:45:53
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Posted by: Queen of Kammebornia

Jag tycker så mycket om dina veckobilder! Kram!

Svar: Tack snälla och en stor ha-en-bra-start-på-veckan-kram!
Linn

2012-11-11 @ 21:45:23
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Katarina Ratcliffe

Vilka härliga bilder. Vill både ha äpplet, gunga och ja allt!

2012-11-11 @ 22:11:16
URL: http://brakat.blogg.se/
Posted by: CrimsonAnna

Jag gillar dina sammanfattningar av veckan. De är alltid fina. Är de sköna att göra för dig, att så att säga "wrap up the week"?

Svar: Tack! Framförallt är de nog som bäst - för mig alltså - efter ytterligare någon eller några veckor. Då tittar jag tillbaka och tänker att "ja, det var inte så dumt trots allt" :-)
Linn

2012-11-11 @ 23:22:12
URL: http://metalanna.blogspot.com
Posted by: sara

Åh, jag älskar dina veckouppdateringar!!! denna veckan föll jag lite extra för måndagsbilden och iden om att kunna plocka äpplen från fönstert :-)

Svar: Det är så fint det där äppleträdet, växer precis utanför köksfönstret och jag sitter och tittar på det när vi äter. I dag ska det ske. I dag ska plocka äpplet, för ett tu tre så trillar det väl ner av sig själv.
Linn

2012-11-12 @ 01:08:51
URL: http://lifeinshanghai.se
Posted by: Jess

Your brunch shot looks so yummy! These daily pictures are so inspiring... it shames me that I can't remember the last time I actually picked up my camera rather than relying on my iphone. Maybe this will be a project for my new year!

Svar: I love taking pictures of everday life, 'cause it reminds me how good it actually is most of the time. I also think it's the perfect way to practice your photography skills :-)
Linn

2012-11-12 @ 01:11:55
URL: http://www.bellsbowlsbobbins.blogspot.com
Posted by: Nina

Bilderna är jätte fina tillsammans med dina små text. Bildpoesi ...

Hade ej aning att dali har skrivit en kokbok. Den skulle jag gärna vilja se!

Att gunga bort en stund av dagen - det måste jag skriva upp! Tänkte på sommaren ha massa gungor och thailändska hängmattor ute på gården. Vad skulle passa bättre än din lilla text - really nice!

Kram


Svar: Dali-kokboken är verkligen något alldeles extra! Om du ramlar över den ska du absolut passa på att bläddra i den. För egen del fann jag den nog mer underhållande än som en riktig inspirationskälla till matlagning :-)
Gunga bör man aldrig sluta med. Vem kom på att det varen aktivitet bara för barn?

Kram
Linn

2012-11-12 @ 10:43:36
URL: http://www.salysdaughters.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback