A New Love Affair

 


First day of fall and I’m feeling both at ease and full of expectations. I wrote a love letter to August just a couple of weeks ago. Today, with September sitting next to me, August already feels far behind and I’m ready to throw myself head over heels into a love affair with this new month.

We’ll enjoy each other’s company, I’m sure.
 
I’m celebrating the entrance of this new season with a house cleaning. I need to make some space in both the larder and my wardrobe for autumny things. So, I guess that’s what I will be doing for the rest of the day.
 
 
 

 
 
 
Årets första höstdag och jag känner mig både tillfreds och förväntansfull. För ett par veckor sedan skrev jag en kärleksförklaring till augusti. I dag, med september sittandes bredvid mig, känns augusti redan fjärran och jag är på väg att kasta mig handlöst in i en förälskelse med den här nya månaden.

Vi kommer att få det bra tillsammans, det känner jag på mig.
 
Jag ska fira höstens återinträde med en storstädning. Skafferiet behöver en riktig utresning, garderoben likaså. Det är nog vad jag kommer att pyssla med större delen av dagen.
 



Comments
Posted by: Turid

Att göra höstfin och förbereda garderoben för den nya säsongen låter som en bra idé. Hösten har sin charm den med. Men känner dock att jag inte riktigt var klar med sommaren ännu..

2012-09-01 @ 10:19:35
URL: http://travelandfashion.blogg.se
Posted by: creando

Underbara ord om en månad som verkligen förtjänar vår kärlek :)

2012-09-01 @ 15:05:31
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Posted by: Katarina

Härligt! Jag saknar sommaren massor, men ska försöka vara lite positiv ;)
sv: Ja, så är det helt säkert. Jag älskar det faktum att det är rent och att charmen finns här. Små fina hus och så. Sen saknar jag riktiga kontraster - skyskrapor och slitna fasader tillsammans. Tur att man kan resa!

2012-09-01 @ 21:35:28
URL: http://brakatarina.se
Posted by: Piccolacasa

Heej!
Jag kan faktiskt känna mig ok med att det är höst nu! Jag brukar aldrig känna så, brukar vilja ha mer sommar. Men jag fick några riktigt fina dagar och nu är det dags att börja. Massa studier, massa träning, massa bygge. Härligt :)
Så intressant att läsa om din yoga och Bollywood, känner inte till dansen så mycket men nu lära jag mig något nytt hela tiden! Ha en fin söndag min vän! Kraaam

Svar: Ja, höst är lite nystart och nystartskänsla är alltid härligt tycker jag. Hoppas du har haft en skön helg (har hållit tummarna för att dina pass ska gå som smort!) och att du får en fin vecka. Kramis :-)
Linn

2012-09-02 @ 11:39:37
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback