Min helg

Helgen har varit bra. Och än är den ju faktiskt inte slut.

I fredags var jag brutaltrött (som jag brukar vara på fredagar) och somnade i soffan framför Morden i Midsummer. Verkade vara ett konstigt avsnitt där alla hade i hop det med alla och sedan fick reda på att de var syskon.

Lördagmorgonen började tidigt, städade hela lägenheten riktigt noga (skönt!) och handlade. Vid tvåtiden kom mamma och pappa. Vi softade på eftermiddagen, och på kvällen var vi på Stadsteatern och såg Mästaren och Margarita - riktigt bra! Får du inte biljetter till teatern rekommenderar jag boken. Den finns i pocket nu, så det är bara att slå till.

Mästaren och Margarita
Mästaren och Margarita spelas på Stadsteatern i Stockholm till och med 30 april

I dag har vi varit vid huset och spanat in trädgården. Riktigt roligt. Vi har en plätt bakom huset där vi kan ha utemöbler och grill, och så på kullen bakom stallet har vi en berså med syrénhäckar - så mysigt! Bland en massa skrot hittade jag en gammal vedlår, lite trasig och med avflagnad färg, men jag ska fråga om jag inte kan få den. Om man bara fixar till den och oljar in den kan man ju ha den ute som en bänk och förvara allehanda trädgårdsredskap i den. 

I trädväg fanns ett körsbärsträd och ett äppleträd. Gräsmattan bestod inte av särskilt mycket gräs, mer mossa faktiskt. Men det är ju mjuk och skönt :-) Mamma noterade att det även växte en hel del nunneört bland mossan.

De resterande timmarna av den här helgen ska jag ägna åt att slösrufa lite, handla, göra lite matlådor och så bara softa. Nån timmes jobb blir det också. Och så ska jag boka tvättid... Jag lovar.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback