Julkortspyssel

Jag har inte bloggat på länge, däremot har jag pysslat en massa. Mestadels julkort.

Julkort

Julkort med klockor

Julkort med utskurna bokstäver
De två ovanstående korten är gjorda enligt samma princip. Ett mönster (dvs. klockorna och bokstäverna) har skurits ut ur ett papper, och ett annat har sedan klistrats fast under. Inuti har jag även satt ett tunnare vitt papper.

Julkort med rött hjärta
Ett vitt handgjort papper i botten med ett rött mönstrat papper i form av ett hjärta ovanpå. Hjärtat sitter som en "ficka", där jag stuckit ner ett mindre, rött papper, med en julhälsning på.

Julkort
Grönt papper med handgjord känsla. Olika papper är klistrade ovanpå.

Julkort med glittrande mistel
Ett julkort av flera lager papper. Vitt papper är utgångspunkten, sedan har jag klistrat fast ett mönstrat papper på baksidan och låtit det gå fram över framsidan. På insidan sitter ett grönblått papper. På framsidan har jag ritat ett mönster, fyllt i det med lim och sedan strött glitter över. Nästa gång köper jag glitterlim :-)


Julkort
Vitt, dubbelvikt papper i botten. Ovanpå det ett prickigt papper, ett brunt sammetsband och ett blå-grå-grönt papper i form av ett hjärta, som jag sedan strött glitter på.

Julkort
Vitt dubbelvikt papper i botten, olika papper i form av fyrkanter fastklistrade ovanpå. Litet silverhjärta fastklistrat längst ned.

Nu återstår bara att fota alla julklappsinslagningar. Herregud, vad ska jag ta mig till när julen är över? Tack och lov har en väninna fått barn, och jag tänker nog terrorisera dem med ett och annat pyssel.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback