Sjukling

Ligger hemma i sängen med halsont och huvudvärk. Inget kul alls. Men men, kan ju inte göra annat än att ligga still och slappa, och det är nog precis vad jag behöver - sjuk eller inte.

De senaste två veckorna har varit hysteriska. Har jobbat ungefär 14 timmar om dagen, plus helger. Tyckte först att 14 timmar inte lät så himla mycket, men så började jag utnyttja mina (rätt bristfälliga) matematikkunskaper.

Dygnet har 24 timmar
Jobb, 14 h: 24-14 = 10 timmar kvar
Resa till jobbet, ~1 h: 10-1 = 9 timmar kvar
Resa från jobbet, ~1 h: 9-1 = 8 timmar kvar
Äta, ~1,5 h: 8-1,5 = 6,5 timmar kvar (även om man förstås kan äta vid skrivbordet...)
Dusch, hygien etc, ~1 h: 6,5-1 = 5,5 timmar kvar
Ja, så det blir ungefär 5,5 timmar sömn per dygn. 
Vissa dagar klämde jag in ett träningspass på en timme också, istället för att sova.
 
Jamen det är en alldeles lysande smart idé. Jag får skylla mig själv att jag ligger här i dag.



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback