Bollywood - en hälsosam (?) drog


Film från helgens Bollywood-show. Jag står längst fram i grönt. Ett litet missöde i början och ett byxben som glider ner över foten, annars är jag nöjd.

Kan inte för mitt liv begripa varför jag inte började dansa tidigare. Har på något sätt alltid vetat att musik och dans gör mig glad. Hade jag bara insett att det skulle ge mig en sådan kick hade jag satt förstås igång för längesedan. Äntligen har jag hittat ett intresse som till och med känns roligare och mer utmanande än mitt jobb.

Söndagens bollywoodshow var helt fantastisk. Känns aningen overkligt. Vet inte om jag riktigt var vid medvetande när jag genomförde min dans, kanske gick jag in i något slags parallellt universum och bara gjorde det jag skulle göra, eller så var jag på något sätt mer närvarande än jag någonsin annars är.

Var helt upprymd efteråt. Euforisk. Uppspelt. Kunde inte sova. Har tittat på filmen om och om igen. Planerar för vårens dansäventyr.

Att fortsätta med bollywooddansen är en självklarhet. Måste bara fundera över om jag ska nöta nybörjarkursen en gång till för att sätta grunderna, eller om jag ska gå vidare i fortsättningsgruppen - eller både och? På showen visades även bhangra och bharatanatyam, och båda stilarna känns jättespännande. Det lutar dock åt bharatanatyam som jag gissar kommer ge en mycket bra grund till många av de rörelser och gester som även finns i bollywooddansen.



Comments
Posted by: Primula

O, det måste vara ett tecken för mig att börja med det också då det stod i tidningen om Bollywooddans och så har du också skrivit om det. Har funderat på det i åratal men inte kommit till skott. Jag har älskat Bollywoodfilmer sen tonåren, men har tyvärr inte någon taktkänsla alls så man kan bara hoppas att man kunde lära sig de avancerade rörelserna. Var ligger din dansstudio, om man får fråga?

2010-01-19 @ 18:40:15

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback